O Content marketing staat voor inhoudelijk marketing.
Het betekend dus dat we gaan kijken hoe sterk jou inhoud is en wat er nog verbeterd kan worden.
Centraal staat de doelgroep waarop jij je richt en de inhoud die jij ze kan bieden.
Het doel van content marketing is dat je zoveel mogelijk verkopen haalt uit producten die niet zo goed lopen.
Met tools zoals Google Analytics kun je eenvoudig zien hoe goed jouw pagina’s scoren.
Wij vissen er dan de pagina’s uit die wat minder zijn en gaan daarmee aan de slag.
Het doel van content marketing
Wanneer we content marketing voor jou gaan doen stellen wij een zogenaamd doelen plan op.
Meestal is het doel dat de klant een product gaat kopen.
Maar het kan ook zijn dat het de bedoeling is dat ze hun email adres of telefoon nummer achter laten.
Elke bedrijf heeft andere doelen en daarom schrijven wij een plan op maat.
Wij gaan de vindbaarheid van jouw producten verbeteren.
Daarnaast zetten wij ook in op trends die in het dagelijks leven of bij jouw doelgroep spelen.
Doel van content marketing
Het grootst doel is om de interesse van jouw doelgroep te wekken.
Wanneer dit lukt is het 2de doel dat ze uiteindelijk iets gaan bestellen bij jouw webshop.
Content marketing heeft tijd nodig maar op de lange termijn ga je resultaat zien.
De combinatie van kennis en trends levert een hoger verkoop getal op.
En dit betekend dus weer meer omzet voor jouw bedrijf.
Soms zijn de resultaten niet meteen zichtbaar maar na enkele maanden zie je dan een stijgende lijn.
Dan weet je dat wij het goed aangepakt hebben en dan kunnen wij ons weer richten op een ander product.
Waarom content marketing?
Content marketing is een duurzame manier voor het verhogen van de vindbaarheid.
Het is een eenmalige uitgave of een maandelijks bedrag maar dan met een blijvend resultaat.
Wanneer je aan linkbuilding doet zit je vaak vast aan elke jaar opnieuw kosten te moeten betalen.
Maar wanneer jij ijzersterke content in huis hebt is dit blijvend.
Daarnaast is deze vorm van marketing multi inzetbaar.
Wanneer je merkt dat het goed loopt kun je deze content ook weer op social media of blogs gebruiken.
En zo bouw je steeds meer een naam op in de online wereld.
Voorbeeld van content marketing
Om jou duidelijk te maken hoe content marketing werkt gebruiken wij het volgende principe.
Je wil een appel verkopen maar deze zelfde appel is op verschillende websites te koop.
Winkel A bied lange garantie Winkel B bied een lagere prijs.
Jij bent Winkel C en bied een combinatie van de twee aan.
Daarnaast zet je in de tekst bijvoorbeeld dat het om een rode verse appel gaat.
Zo geef je net wat extra body aan je artikel en vinden mensen die een rode appel zoeken het ook sneller.
Vooral de extra service of garantie is een factor die mensen overhaalt het aan te schaffen.
Alhoewel de prijs mensen tegenwoordig niet meer over de streep trekt.
Je moet ook de mogelijkheid bieden dat klanten een review kunne plaatsen.
Door positieve feedback willen meer mensen jouw product kopen.